ActiveReaction innoveert online marktonderzoek met eigen-ontwikkelde online survey builder-software en real-time rapportagedashboards
ActiveReaction innoveert online marktonderzoek
Toen we in 2001 begonnen, verzamelden de meeste marktonderzoekbureau's hun data nog via de telefoon
(Computer-assisted Telephone Interviewing ofwel CATI), focusgroepinterviews en papieren vragenlijsten.
Wij waren een van de eerste Nederlandse technologiebedrijven die met zelfontwikkelde Online Survey Form Builder Software
oplossingen aandroegen om digitaal, via online enquêtes (online surveys) data te verzamelen.
Marktonderzoekbureau's waren hierdoor in staat gemakkelijker, sneller en goedkoper marktonderzoeksdata te verzamelen.
Tegenwoordig gebruiken we nog steeds onze altijd-evoluerende Online Survey Form Builder Software om de meer
complexe , uitgebreide vragenlijsten, enquêtes (surveys),
feedbackformulieren en werkprocessen voor onze klanten te digitaliseren. Denk bijvoorbeeld aan medische patiëntenformulieren,
academisch veldwerkonderzoek, het real-time opvangen van geboeidheidscores bij videoproducties en
meertalige klanttevredenheidsonderzoeken. Dat is waar we goed in zijn.
Voor de 'eenvoudige' enquêtes met bijvoorbeeld een klein aantal vragen en een recht-toe-recht-aan-vragenstructuur, bent u waarschijnlijk
goedkoper uit om het zelf te doen met het daarvoor uitgebreide aanbod aan 'gratis' online survey tools...
Als u daar tenminste de tijd voor heeft en u het prima vindt dat uw data wordt doorverkocht aan derden.
Voor niets gaat immers alleen de zon op (en zelfs dat alleen nog maar voor de helft van de tijd).
De online vragenlijstformulieren die we voor u digitaliseren zijn:
Toegankelijk
Ze draaien op elke browser (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, etc.) en besturingssystemen (Linux, Android, iOS, etc.).
Geschikt voor elk apparaat
Ze kunnen uiteraard ook op smartphones en tablets ingevuld worden: ze zijn responsive; De layout van het
formulier wordt geoptimaliseerd voor de juiste weergave op elk apparaat.
Gebruiksvriendelijk
Ingebouwde slimme routering zorgt ervoor dat aan de hand van eerder gegeven antwoorden alleen relevante (sets van) vervolgvragen of pagina's getoond worden. Zo zijn ook ingewikkelde routeringsschema's en lange formulieren,
vragenlijsten en enquêtes (surveys) eenvoudig en snel in te vullen. Dit vergroot de kans op juiste data-invoer.
In één keer geladen
In tegenstelling tot online vragenlijsten van de meeste van onze concurrenten, worden onze online enquêtes in hun geheel snel geladen
en zijn vervolgens zonder verdere wachttijden in te vullen.
Tijdens het 'bladeren' naar volgende (of vorige) pagina's hoeft er immers geen verbinding meer gemaakt te worden met onze servers.
Dit versnelt niet alleen het invulproces, maar heeft ook een positief effect op de gebruikservaring.
Tijdens het invullen zijn er geen connecties met de server meer en kunnen dus ook niet 'verloren' gaan
(dus geen welbekende '404 - Pagina niet beschikbaar'-foutmeldingen).
Zodra u tevreden bent met het ontwerp en de functionaliteit van uw digitale enquête kunnen we uw doelgroep uitnodigen om het proces van Electronische DataCollectie (EDC) te starten.
U beslist welke manier het beste is voor uw project. We kunnen uw vragenlijst hosten op onze eigen servers,
maar stellen u ook in staat het formulier op uw eigen (of een aanverwante) website te plaatsen.
In de meeste gevallen verzamelen we de data op onze eigen beveiligde webservers, maar als het gaat om zeer gevoelige data
(bijvoorbeeld financiële of medische informatie), dan bieden we ook maatwerkoplossingen
voor een meer gecontroleerde datamanagementaanpak, waarbij verzamelde data het eigen netwerk van uw organisatie nooit zal verlaten.
U blijft eigenaar van uw data. Gedurende het dataverzamelingsproces kunt u te allen tijde uw data inzien via een online rapportagedashboard
en heldere managementrapporten aanmaken.
Tevens kunt u ons vragen maatwerkrapporten op te leveren die precies aan uw eisen en wensen voldoen.